úterý 26. února 2008

ŠERM; v bílých pláštích blázni jedou


Tak jsem dnes měla svůj první oficiální šermový trénink. Zajímavá zkušenost. Víte jak vypadá šermířský mundůr? Tak to jsem měla na sobě. Kalhoty, do kterých bych se vešla dvakrát, mírně plandající dupačky bez nohavic (ano, něco jako trikot) a plastikový hrudník. To vše v bílém a mírně všeobecně obnošeném stylu, ale to nakonec byla ta poslední hrůza.
Začátek tréninku mě bavil. Prakticky šlo jen o to, abychom dali čas, který měl ztrávit s trenérem otec, a tak jsme s Wendy the Large (bratrem) hráli bedminton. (Jen tak mimochodem to budeme dělat častěji, protože mě to v hale začalo nějak moc bavit.) Pak přišla ta transakce s oblečením... ach ano, šla jsem se převléknout... a potom došlo na moje opravdové šermové začátky.
Říkají tomu škola. Lépe to asi nazvat nejde, ale jde tam o to, že trenér žákovi popisuje situace a učí jej, jak je možné na ně reagovat. Na mě se dostalo asi šest situací s různými možnostmi řešení a mírně mi to zamotalo hlavu. Nebyla jsem si nikdy jistá, co v tu chvíli bylo podstatné a jak bych se asi měla zachovat. Složitosti začátečníků;-). Nakonec mi to možná i sem tam šlo a celkem mě to bavilo.
Ale horší věc přišla v tu chvíli, kdy byla škola dokončena a přišel na řadu souboj Wendy the Big vs. Wendy the Large. Pochopte, když se na vás řítí něco, co je daloko těší než vy, má to rychlost a navíc je to v daném oboru kované, tak není příliš možností, jak se tomu vyhnout. Zkončila jsem porážkou 2:5 a ještě jsem si k tomu odnesla tři modřiny jako bonus. Prýýýýma.
Zajímavé bylo vyprávění o odlišnostech myšlení v mužském a ženském šermu. Nějak se v tom odráží i rozdílnost myšlení a přístupů... podle mě pěkná filosofie...
Nakonec jsem byla celkem ráda, že mě k něčemu takovému donutili, i když toho bylo opravdu zazačátku docíleno pouze díky citovému nátlaku na mou osobu. Je jasné, že tohle není věc, ve které budu dobrá, ale já jsem to tomu světu a sobě musela dokázat. Co kdybych měla zadušovaný talent, který bych v sobě dusila do konce života. Svět by přišel o legendu a to bych mu nechtěla udělat. Nyní tedy vím, že pokud se šermu věnovat nebudu, SVĚT NEOŠIDÍM!!!!!

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Attention!

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.